Práci dnes sežene každý. Od osob se základním vzděláním až po vysokoškolské studenty. Je to zejména díky rozvinutému trhu práce a stále rostoucí ekonomice. Zde však nastal problém. Ve stavu, kdy není nouze o práci si mohou zaměstnanci vybírat což až tak nevyhovuje zaměstnavatelům. Musí nastavit pracovní podmínky pracovníkům takovým způsobem, aby byly pro zaměstnance atraktivní. Ne každý je schopen své zaměstnance zaujmout, byť nabízí dobré platové ohodnocení a zaměstnance tedy ztrácí.
Většina firem v dnešní době nabízí občerstvení v práci, financování sportovního vybavení či nejrůznější výhody. Tyto dvě zmíněné však zaměstnanec bere jako samozřejmost, jelikož je nabízí téměř každý zaměstnavatel. Pokud si chce firma svého pracovníka udržet musí přidat.
Loajální zaměstnanec nezůstává v práci jen kvůli občerstvení, placenému wellness či firemní školce. Věrnost má také psychologický aspekt, který je zapotřebí naplnit. Jedná se o prostředí, ve kterém zaměstnanec pracuje, o vztahy na pracovišti i mimo něj. Jde o pověst firmy a celkový názor pracovníka na ni.
Když si budeme chtít zaměstnance udržet musíme investovat nejen do benefitů jako je placené sportovní vybavení. Na výhody, kterých lidé využívají upozorňuje také slevomat. Lidé si rádi dopřejí wellness služby, krátké dovolené. Mimo jiné často využívají také klouzavé pracovní doby.
V terciálním sektoru se novinky hledají těžko jelikož dominantní služby pro zaměstnance jsou dnes samozřejmosti. Změnu lze dosáhnout v sekundárním sektoru. Tedy práce v továrnách či fabrikách. Zde lidé oceňují služby, které jsou typické pro kanceláře a sektor služeb celkově. Zejména pak klouzavou pracovní dobu, možnost nadpracovat si nebo tzv. sick days. Což znamená, že nám zaměstnanec nabídne několik dní za rok, které si můžeme dobrovolně vybrat na blížící se nemoc.
Loajální zaměstnanec je dnes ohrožený druh, jelikož získat dobře placené místo je dnes velice snadné. Proto nastává boj mezi zaměstnavateli získat si pracovníky doplňkovými službami.